A két legkedvezőbb és talán legjobb alkalom meditálásra az a napfelkelte, illetve a naplemente.

 

 

meditáció napkelte


Meditáció

Nem tudom te mennyi ideje meditálsz, vagy próbálkozol-e a meditációval egyáltalán.
Meditáción egyáltalán nem a vizualizálást értem, sem az agyprogramozást, mely által az elméd továbbra is aktív, hanem épp ellenkezőleg, azt a felemelő pillanatot, amikor az elméd totál elcsendesedik. Azt az állapotot, melyben Te már nem tevékenykedsz semmit, még gondolati szinten sem.


Hajnali 4 óra

Amikor elkezdtem a sahaja jóga meditációval foglalkozni, sokat olvastam illetve hallgattam Shri Mataji tanácsait, az egyik közülük az volt, hogy a reggeli meditáció hajnali 4 órakor legyen. Ekkor a legintenzívebbek a vibrációk, ekkor a legfelemelőbb meditálni.

Ezzel többször is próbálkoztam, személy szerint 4 napnál tovább nem bírtam. Kibuktam.

Lehet azért, mert nem is éreztem igazán a vibrációkat...
Lehet a meditációban el akartam érni valamit...
Lehet csak a hajnali fáradtságra összpontosítottam és arra gondoltam vajon milyen lesz a nap többi része ha már most fáradt vagyok és nem pihenem ki magam rendesen...
Lehet csak magamra erőltettem a tanácsot, és mint egy parancsot hajtottam végre...

Nem tudtam gyakorlatba ültetni.
Annak pedig nem jártam utána pontosan kiknek is ajánlotta ezt a korai időpontot.


Napfelkelte - Naplemente

Próbálkoztam a napfelkeltés és a naplementés meditációkkal is.
Számomra ez az ami bevált.
Én a felkelő illetve a lemenő Nap sugaraiban éreztem meg azt, amit Shri Mataji a hajnali 4 órás meditációra értett. Az is lehet, hogy a 2-nek semmi köze egymáshoz, ám nekem ez jött be.

Ez az, ami természetesebb a személyiségemnek...
Az, ami nem megerőltető...
Az, amikor elememben érzem magam...

Ígyhát kezdetben ezt tudom ajánlani neked is, próbálj naponta kétszer meditálni, napkeltekor illetve napnyugtakor. Az előzőt napfelkelte előtt kezdd el néhány perccel, az utóbbit pedig naplemente kezdetekor.

Ezek után pedig reád bízom azon felemelő időpontok felfedezését, melyekben Te érzel majd rá arra, mikor kerülsz könnyebben meditatív állapotba. Csak haladj az áramlattal.

meditáció naplemente





Tetszett a bejegyzés?
Oszd meg barátaiddal, vagy Like-old, és írj bátran megjegyzést! A hírlevelekre pedig ide kattintva iratkozhatsz fel (rövid, de tanulságos tanulmány üti a markod)...

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Lábléc nézete