/ a lét határozza meg a tudatot / 



A facebookon a Góbémeditáció oldalán a meditációs tábort hírdettem, és leírtam röviden egy módszert miként lehet a stresszt könnyedén feloldani, csupán a légzés figyelésével. 

Ezt jelenleg itt olvashatod: https://www.facebook.com/gobemeditacio

Hofi - pia - tudat és lét


Mire valaki egy ilyen poénos, de elég elterjedt felfogású hozzászólást írt:
Hogyan oldhatod fel a kínos belső feszültséget, az izgatottságot egyszerűen?
Válasz: - Pálinkával!
 
Ha már egy ideje foglalkoztat a meditáció témája vagy csak szimpatizálsz vele vagy már ki is próbáltad, szerintem biztos beleütköztél már olyan személybe, akinek az volt a véleménye a meditációról, hogy "én is meditálok, a kocsmában..."

No igen, az ilyesmire nincs mit felelni, az esti sör vagy pálinka is megnyugtat (a szesz oldóanyag), ez kétségtelen, de én ezt inkább olyan fájdalomcsillapító effektusnak nevezném, "addig iszok, amíg elfelejtem a stresszt (vagy egyebet)". Amúgy másnap minden kezdődik elölről, csak lassabban :-)

Ám a meditáció több, mint egyszerű relaxáció. 

A meditációs állapotokban megnyilvánul a tudat, a tudatosság, az éberség, a lélekjelenlét, mely azért az alkoholizálókról nem hinném, hogy elmondható.

De ha nem hiszel nekem az sem baj.
A legvelősebben ezt az egészet a nagy mókamester, Hofi Géza fogalmazta meg, ilyen egyszerűen:






>>> http://ajemdibi.blog.hu/2014/07/29/20_zsenialis_hofi_geza_idezet

Ígyhát bátran választhatod stresszoldásra a pálinkát, de én mégis a felemelőbb, kellemesebb meditációs állapotok elsajátítását ajánlanám, mely hosszabb távon számos pozitív változást hoz életedbe.
És ezt mások is alátámasztják:
http://eberseg.blogspot.ro/2014/07/velemenyek-meditaciorol.html

Ó mondd, te mit választanál?



Tetszett a bejegyzés?
Oszd meg barátaiddal, vagy Like-old, és írj bátran megjegyzést! A hírlevelekre pedig ide kattintva iratkozhatsz fel (rövid, de tanulságos tanulmány üti a markod)...

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Lábléc nézete