/ Olvasók írták /


Az egyik nap megnéztem egy video beszédet a sebezhetőségről, mely hatással volt rám. Felelevenített bennem néhány régi élményt és szemügyre vettem saját magam. 

Aztán pedig hirtelen egy ötletem támadt, mi lenne ha megkérdezném a blog hírlevél olvasóit arról, hogy számukra mit is rejt a sebezhetőség fogalma, mi ugrik be hirtelen e szó hallatán.
A hírlevelet ki is küldtem és bizony válaszok is érkeztek e témával kapcsolatban, egyesek ötleteltek, mások élménybeszámolót írtak, javaslatot adtak vagy élettapasztalatot osztottak meg.

A sebezhetőség bizony az élet különböző területein más-mást jelent: a számítógépes hálózatokban, harcművészetben, katonaságban, ipari rendszerekben, pszichológiában stb. Ezen szemléletekre hirtelen nem gondoltam, inkább a lelkiség, az élet érzelmi része érdekelt, amire a válaszolók rá is éreztek.

Köszönet az Olvasóknak, és most jöjjön néhány kiszemelt véleményrészlet.


Valahogy nem szeretem ezt a szót. Talán még soha nem használtam. A másik elpusztítására törekszik, mert akit megsebeznek az elvérzik. Átvitt értelemben gyenge pontot jelent, ahol a másikat érdemes támadni, mert nem megfelelő a védelme. - Gyula


Szerintem azt fogalmazza meg, hogy információk, tudás hiányában az ember sérülhet... Ha fel vagy készülve, hasztalan bármi ellened, mert birtoklod a fegyvert. És ha úgy érzed, hogy sebezhető vagy mindezek ellenére, akkor Te nyitod a rést a pajzsodon. Mert itt, ebben a formában ember vagy. És az emberek szeretnek szenvedni.. talán ebből gondoljuk, hogy igazán élünk :-) - Böbi


Az első, ami eszembe jut: gyengeség, támadhatóság. Egyfajta tulajdonság. Én lehetek gyenge, sebezhető; de lehetek támadó, kellemetlenkedő is. Mindennek és mindenkinek van érzékeny, gyenge pontja, adódhatnak olyan körülmények, amikor ez a bizonyos „pont” megsérül – sebezhető. - Jutka


Nekem a sebezhetőségről az jut eszembe, hogy gyerekkoromban iszonyúan szeretetéhes voltam. Nem igazán éreztem, hogy a szüleim törődtek volna velem. Nem kaptam annyi figyelmet amit szerettem volna. Lehet, hogy figyeltek rám de az nekem akkoriban kevés volt. Ezért aztán olyan fájdalmas sebet éreztem a szívem helyén, ugrottam bárkinek egy jó szaváért, dicséretéért. Persze folyton csalódtam, mert ez nem volt igazi szeretet amit kaptam. Emiatt bezárkóztam a sok csalódás meg fájdalom ellen, hogy ne tudjanak több sebet okozni a felnőttek az amúgy is fájó lelkemben. Keménynek mutatkozni elrejteni a sérülékenységedet, nekem ez jelenti a sebezhetőség. Bezárkózás, falak emelése, érzelmek eltitkolása. Egy baloldalas dolog. Szerintem! Persze most már tudom ha szeretetet akarok kapni, le kell tenni a védőburkot, de nehéz nagyon, ha gyerek korban megsérült a Belső Gyermek. Nekem ennyi jutott eszembe a sebezhetőségről. - Erika


A fiam, aki sajnos szörnyen megváltozott az idén. Őrülten érzékeny, kiszámíthatatlan apróságoktól felmegy a cukra, veri a falat, olyan ideges lesz. Egyébként én úgy gondolom, hogy az sebezhető, akinek nincs önbizalma, nem mer kiállni az igazáért, nem biztos a dolgában.
De ha fáradt, kimerült valaki, az érzékenyebb.
Sebezhető pontja pedig mindenkinek van, ami az életben negatív élmények alapján alakul ki (egyfajta beidegződés, ami nem múlik el az évek során). - Margó


Jó értelemben: a "sebezhetőség" egy érzékeny ember lelkivilágára hat, pl:
- megalázzák
- szavakkal sértegetik meg
- vagy szokták mondani, hogy a lelkivilágába taposnak
Rossz értelemben:
ha valakinek vaj van a füle mögött és azzal tartják sakkban vagy ha bűntudata van az embernek. Ez is sebezhetőség. - Inci


Akkor vagyunk sebezhetőek, ha nem vagyunk elég erősek, (éberek), bátrak, nem tudunk a külső és belső ellenségek ellen védekezni, ha legyengül az immunrendszerünk (szív csakránk)..... állandóan karban tartani a védelmi rendszerünket csak állandó, egyre mélyebb meditációval lehet. - Erzsébet


Sebezhetőek általában lelki problémák megélése után vagyunk, mikor még nem sikerült feldolgozni bizonyos dolgokat, traumákat. Ilyenkor érzékenyebbek vagyunk, és reagálunk mindarra ami körülvesz bennünket. Gyengeségeink miatt kivagyunk téve mások manipulálásának, bizonytalanok vagyunk, kiszolgáltatottak érzelmileg és néha nem bölcsen hozunk döntéseket, kockáztatunk. Kétely és önvád marcangolhat. Valódi belső erőre és stabilitásra azonban kizárólag akkor tudunk szert tenni, hogyha letesszük az önvádat és a saját magunkban való kételkedést – hogyha felismerjük a bennünk dolgozó negatív narratívákat, és kiiktatjuk őket az életünkből. - Emese


Azt jelentheti, hogy valakit kitárgyalnak a háta mögött negatív irányban.
Vagy túlzott érzékenység, lelki finomság jellemző, nagyon szívére vesz valamit.
De lehet valaki testi szinten is sebezhető, ha valamilyen betegséggel, szépséghibával van meg áldva, vagy rendellenességgel született.
Ha őszintén feltárja érzéseit, mindenféle elvárás nélkül.
Sokféle helyzet adódhat amikor sebezhetőek lehetünk, balesetek, szeretteink elvesztése, nehéz élethelyzetek, munkánk elvesztése..... változások is.
... ha elvágjuk az ujjunk késsel a konyhában :)))))))) - Gabi


Ha az emberekről van szó, amikor valaki egyedül érzi magát akkor sebezhető. Sebezhetőség, félelem, bizonytalanság, aggodalom, ami megszűnik, amikor valaki a meditáció gyakorolja. - Olimpia


Nekem a bizonytalanságot, kockázatot, érzelmi kiszolgáltatottságot jelenti.
Én sokáig nem mutattam ki az érzéseimet. S most ez hiányzik, ugyanis nem éltem meg, nem tudom milyen érzés van bennem. Elzárkozom tulajdon érzelmi életemtől, mert nagy a kockázat azért, mert sérülhetek. - Erzsi



Sebezhetőség... Én nagyon sebezhető voltam régebben. Ez azt jelentette, hogy sok szeretetre volt szükségem az emberek részéről és ha nem kaptam meg, akkor az nagyon fájt. Természetesen sokszor nem kaptam meg, ami engem keresésre ösztönzött és nem elkeseredésre. Rájöttem arra, hogy a szeretetelvárásaim illuzórikusak.
Például: jól esett volna, ha mosolyogva, kedvesen köszöntenek minden nap a munkatársaim. Jól esett volna, ha egy megbeszélésen hozzám fordultak volna, hogy: mondd el te is a véleményed. Jól esett volna, ha a munkatársaim, ismerőseim ha egy kupacban beszélgetnek és meglátnak, azt mondták volna: gyere ülj ide közénk.
Én igyekeztem így viselkedni, és annál jobban fájt, hogy ezt nem viszonozták.
De mára megváltozott a helyzet. Nem abban, hogy kedvesebbek lettek az emberek, hanem abban, hogy nem várom tőlük ezt a kedvességet. Tudomásul veszem, hogy sokféle ember van. Van aki a szíve szerint él és van aki nem. Aki a szíve szerint él, az akkor is kedves, ha a környezetében nem ezt tapasztalja. Mert úgy cselekszik, ahogy a szíve diktálja.
Néha azért olyan jól esne... de már nem sírok miatta. Szeretettel: Erika


Sebezhető = "gyökértelen", identitás nélküli, bizonytalan. - Tibor 

Nem tud kiállni önmagáért. Önbecsülése megingott. Nem hisz a természet rendjében, és bölcsességében. - Panni

Az "emberség", "létünk" lényege, értelme... Kín és boldogság ütközete, a művészet forrása... odaadás, áldozat... ilyenek :) - Nóra

Név nélkül:

Kiszolgáltatottság.
Mióta meditálok kevésbé vagyok sebezhető, kevésbé bántódom meg mint régen, mert jobban rálátok dolgokra mint régen. A sebezhetőség az amikor nem bírjuk a kritikát vagy igazságtalanul bántanak, vagy ha megmondják az igazat, de durván, nem kellő tapintattal. Azt hiszem ez is a meditáció Áldásos hatása hogy kevéssbé leszünk sebezhetőek. Ha mégis akkor tudom hogy a medítációm nem volt elég mély, lényeg az hogy ha meditálok minden seb begyógyul.
Félelem, és főleg bizonytalanság a jövővel kapcsolatban.
Szerintem, ha van gyenge pontja (védelemnek, immunrendszernek, tervnek, elképzelésnek) magának az embernek. Pl. nincs egységben vagyis "egész"-ségben valaki, akkor betegségről beszélünk.


Folyt. köv.



Tetszett a bejegyzés?
Oszd meg barátaiddal, vagy Like-old, és írj bátran megjegyzést! A hírlevelekre pedig ide kattintva iratkozhatsz fel (rövid, de tanulságos tanulmány üti a markod)...

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Lábléc nézete