Anthony De Mello - A felszabadítás
Légy tudatában testeddel, mint egésszel...
És azokkal az érzésekkel is, amelyet tested egyes részeiben érzel ...

Most pedig fordítsd figyelmedet arra, aki az érzéseket és a testet figyeli. Ébredj rá, hogy a figyelő, az "ÉN" nem azonos a megfigyelt érzésekkel.

Akár ki is mondhatod magadnak: "Nem vagyok azonos ezekkel az érzésekkel...
Én nem ez a test vagyok ..."

Most pedig légy tudatában légzésednek ...

Majd fordítsd figyelmedet arra, aki a légzést figyeli.
Ébredj rá arra, hogy a figyelő, az "ÉN" nem azonos a légzéssel.

Akár ki is mondhatod magadnak: "Nem vagyok azonos a légzéssel."

Légy tudatában minden egyes gondolatodnak, amire csak gondolsz...
Nagy valószínűséggel hamarosan minden gondolat el fog tűnni, s már csak egyetlen gondolat tölti be tudatodat: "Pillanatnyilag nincs gondolat a fejemben."

Fordítsd figyelmedet arra, aki a gondolatokra figyel, vagy aki a gondolatokat kigondolja ...

Ébredj rá, hogy a figyelő, az "ÉN" nem azonos a megfigyelt gondolatokkal.

Akár ki is mondhatod magadnak: "Nem vagyok azonos a gondolkodással."

Figyelj meg egy érzést önmagádban, amely éppen most tölt el téged - vagy gondolj vissza egyre - főleg olyanra, amely negatív, mint például a félelem, aggódás, sérülés, elbátortalanodás, lelkiismeretfurdalás ...

Fordítsd figyelmedet arra, aki az érzelmekre figyel, vagy aki azokra visszaemlékezik ...

Ébredj rá, hogy a figyelő, az "ÉN" nem azonos a megfigyelt érzésekkel.

Akár ki is mondhatod magadnak:
"Nem vagyok azonos az érzéssel."

Részlet Anthony de Mello - Forrás fakad című művéből.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Lábléc nézete