/ Vida Ágnes és Wolf Gábor előadása /


Szóval mire is lenne jó a marketing?

marketing feszt és könyvvásár kolozsváron
Például arra, hogy eladj valamit, piacra törj, ismertté válj.. ehhez ad útmutatókat, de a munkát mindenkinek maga kell véghezvigye, még akkor is ha extra erőfeszítést, anyagiakat és időt igényel.

Túl van az agymosáson, a rádtukmáláson, mégis vannak olyan fortélyok, melyeket 1-1 marketing-guru tud csak. Persze a marketing kapcsolódik a pszichológiához, a gondolatokhoz, az érzelmekhez, a szükségletekhez, az emberismerethez, a közösségi rétegekhez, a kommunikációhoz és még rengeteg sokmindenhez.

De mivel nem vagyok marketinges, ezért erről nemigazán írhatok többet. Viszont ha van egy kis vállalkozásod, vagy vállalkozást szeretnél indítani, vagy csak ismertté válni, akkor ajánlatos belemerülni a témába. Tudod, egy üzletember szemével nézve az egész életed az eladásról szól :-)

Az előadás

jó helyen vagyunk - marketing fesztivál
Nagyon vártam már az előadás napját, mondhatni gyermeki izgalommal, és ahogy az egyetemhez értünk Timivel a bejárat előtt állt is egy autó. A volánnál Wolf Gábor, mellette Vida Ági, hátul pedig a munkatársaik. Nagy integetést intéztem feléjük, meg aztán ők is örültek, hogy valaki felismerte őket, majd egy laza kérdést intézett hozzám Gábor: 
- Jó helyen vagyunk? Itt lesz az előadás?
- Igen, itt kell legyen... ezt a címet adták meg a honlapon :-)

Én nem voltam eddig a BBTE egyetemen, számomra is annyira új volt minden mint számukra. Nagyon tetszett már az első néhány szóváltás, érződik mindkettőjükön a pozitív hozzáállásuk a dolgokhoz, a kedvesség, a talpraesettség és hadd ne mondjam, az őszinteség...

Hamar kipakoltuk cuccaikat, be az előadóterembe és néhány perc múlva kezdődött is az előadás.
Ezennel nem térnék ki teljesen arra, hogy ki miket mondott, erről inkább ezt olvasd el:

...hanem inkább arra, hogyan mondták és miért!

érdeklődők az első sorokból


Vida Ági

Vida Ági, a talpraesett anyuka
Első perctől nagyon szimpatikusnak tűnt, sugározza az anyai kedvességet és méltóságot. És nagyon érdekes a stílusa, az előadása a spontenaitásra és az interaktivitásra épült, jobbanmondva így indított. Kérdéseket tett fel, várta a válaszokat, majd ezekből kiindulva jutott el oda, ahova szeretett volna.

Ötleteket mondott, főleg egyedi termékgyártókat hozott fel példaként, akik mondhatni banális dolgokból indítottak vállalkozást. 
Pl. nagyobbra méretezett melltartók, melyeket az átlag üzletek nem forgalmaznak! De hahó, kisebb melltartó viselése esetén egészségügyi problémák lépnek fel! Nyakfájás, fejfájás... Szóval jó-e a termék? Hasznos? Dönsd el te magad!
Másik példa egy spéci kézileg varrott női válltáska, melyet akár ki is lehet fordítani, akkor más színe van de ugyanúgy lehet használni..

És ezek csak egyszerű termékek, melyek magukat adják el a piacon. No de ha már van konkurencia?
Akkor egyebekkel kell betörni a piacra. Online marketing! Ad-words, kereső optimalizálás: a google a barátod.. aztán meg a Facebook.. és a többi..

Anyuka vagy? Otthon ülsz néha tétlenül, amikor a pici alszik? Akkor irány Ági honlapja!
Csak engedd el a fantáziád, ötletelj...

sztárfotó :-)


Wolf Gábor

Wolf Gábor, a receptmágus
A Marketing Commandó főszerkesztője. Ne várjuk el tőle azt, hogy anyai kedvességgel lépjen fel, mint Ági.
Itt már komoly dolgokról volt szó, nagyobb rizikókról, már csatamezőkre terelte a közönséget, ahol biza helyt kell állni és akár bírni a pofont!

De Gábor stílusa is abszolút egyedi: humoros, szeret mesélni, példákat felhozni saját élettapasztalataiból és mi több, lelkesen bíztatni
Kaptál egy pofont az egyik ügyfeledtől? Nem baj, erre ez a recept... :-)

Igen, ő egy szakács is egyben, nem bízza magát túlságosan a véletlenre, jobban kedveli az élet racionális oldalát, és szerinte bevált recepteket kell alkalmazni mindenre. 
Ha van egy probléma, arra van egy megoldás is, avagy egy titkos recept, egy olyan valami, ami... Na mi az? Hát ez az, amit csak egy mester tud :-)

A szlogenje az, hogy minél kevesebbet fektetni marketingbe, de annál nagyobb és biztosabb eredménye legyen annak. Nincs kecc-mecc: "kettőt a szívbe, egyet a fejbe"...

Az egyik bevált módszer például nem az, hogy erőltetni kell a marketinget és kifacsarni mindent az emberből, hanem inkább az, hogy a lehetőségeket vedd észre és lépj.
Mit nyújtasz plusszba másokkal szemben?
Hogyan szólítod meg a célközönséget?
Hogyan építed fel a kapcsolataidat magad körül és miként tartod fenn velük a kapcsolatot a továbbiakban..

Nagyon ügyesen adja el magát, a szó szoros értelmében, és lehetséges nem azért, mert ő a legjobb szaki a piacon, hanem egészen másért.. mert olyan tulajdonságokkal van felruházva, amikkel más ember nem, ami másból hiányzik! És emiatt lehet hogy mégis ő az egyik legjobb :-)

sztárfotó ;-)

Diavetítés indul:

Recept

meditáció
De ne keseregj, mert számodra van egy receptem, és ingyen adom, csak élj vele. Ezzel nem fogsz milliókat kaszálni hirtelen, de ha változol az életfolyammal, könnyedén, lazán, belül, akkor egyszer akár az is megtörténhet.

Meditáció

1 megjegyzés:

  1. Sztárfotó2:

    Avagy borostás Mesterek ha találkoznak (-:

    ...a témához egy kis kiegészítés:

    Wolf Gábor a Kolostorban:

    http://meditacionk.blogspot.hu/2011/05/wolf-kati-errol-eddig-meg-nem-beszelt.html

    VálaszTörlés

 
Lábléc nézete