/ Egy csipet só, az eladásról /


marketing fesztivál - kolozsvár 2013
A múlt hónap végén Kolozsvárra látogatott egy elég népszerű páros a magyarországi marketing világából.

Ennyi ugye nem dob fel?

Hát engem sem dobna fel, mert bizonyára csak ismerősöket látogattak volna meg. De ez alkolomból nyílt előadást tartottak a Kolozsvári BBTE Közgazdaság egyetemen.

Kikről is van szó?

Vida Ágiról, akit a gazdagmami oldalról ismertem meg futólag, illetve Wolf Gáborról, aki a Marketing Commandót nyomatja blogon, youtube-on. Oly nagyon nem merültem bele munkásságukba, annyit tudtam róluk, hogy népszerűek. Eddig a marketing témáját is csak felületesen ismertem (illetve ismerem), szóval inkább csak laikus kívülállóként voltam jelen az előadásukon.

Marketing

Sokaknak hamis kép lebben fel a szemük előtt, amikor a marketingről hallanak. Lehet neked is!?
De vegyük csak szépen szemügyre.

Amikor először én is a marketingről hallottam, akkor egyből az agymosás, a rádtukmálás jutott eszembe. Aztán ahogy kezdtem mélyebben foglalkozni a meditációval, akkor már másabb perspektívából közelítettem meg a dolgokat. Az előítéleteket kezdtem félretenni és megkapargattam a felszínt...

Eladás

De lássuk csak egy üzletember perspektívájából mit jelent az eladás? 
Csak egy terméket adhatunk el? Vagy egy szolgáltatást?

codespring - szoftverek
A jelenlegi munkahelyemen, a Codespring-nél, egy idősebb német szaki (Horstmann úr) régebb tartott egy nyílt előadást arról, hogy egy cég miket tartson szem előtt ahhoz, hogy piacképes maradjon. Két dolog fogott meg igazából, mely a személyiséghez, cégkultúrához kötődik inkább, mintsem a nagy stratégiákhoz:
  1. őszinteség
  2. eladás
Az őszinteségről többször írtam már, de a legjobb, ha a meditációval teszed próbára magad, mert ekkor őszintén kell a tükörbe nézned, kamuzás nélkül :-) Ha ez már megy, akkor másokkal is könnyebb lesz ezt alkalmazni.
De most legyen az eladáson a lényeg.

Ki mit, mikor és hogyan adhat el?
Nos, hát nem kell itt nagy dolgokra gondolni, elég ha elmész egy interjúra, vagy akár kommunikálsz valakivel a hétköznapi életben, akkor már üzleti szempontból eladásról beszélhetünk.

szívemre teszem a kezemUgye fura egy perspekítva?

De csak figyelj oda, te kitől vásárolnál szívesen? 
Attól aki nagyokat mond, de nem őszinte?
Vagy attól aki szerényebb, de betartja ígéretét?

Ezek nagy kérdések és a hétköznapokban biza belebotlunk egy-egy ilyen helyzetbe, még akkor is ha nem vagyunk üzletemberek. Tehát minden helyzetben üzleti perspektívából saját magunkat adjuk el, minél többet nyújtunk, adunk saját magunkból, annál értékesebbek vagyunk. Minél segítőkészebbek vagyunk, minél jobban átlátunk helyzeteket és ha megosztjuk ezeket másokkal, ismét nő a piaci értékünk

Így van ez a finomszintű tulajdonságokkal is a sahaja jógában. Minél finomabban engedjük kidolgozódni a belső problémáinkat, annál értékesebbek leszünk, annál szebben ragyogunk, annál kellemesebb a légkör körülöttünk... remélem tudod milyen tulajdonságokról beszélek... ha nem, akkor lám néhány: öröm, életkedv, nyugodtság, belső egyensúly, együttérzés, önbecsülés, magabiztosság, tolerancia, könnyed kommunikáció.

együttműködés
És ha ezek megvannak, akkor egy tapasztaltabb vállalkozó vajon kit alkalmazna inkább? 
Egy olyan személyt aki egyfolytában pörög és maga körül feszültséget kelt, beszámíthatatlan, nagyotmondó vagy netán állandóan panaszkodó?
Vagy pedig olyat aki valamennyire mértékletes, érzi az egyensúlyt, a magabiztosságot és jól kommunikál a többiekkel, még akkor is ha nem a legjobb szakember?

Te, ha vállakozó lennél, kit alkalmaznál szívesebben? Kivel dolgoznál együtt nap mint nap?

És ha benned most egy olyan kérdés fogalmazódik meg, hogy honnan tudjam egy személyről hogy milyen?
Erre a válaszom csak annyi: ha önmagadat ismered, egyből átérzed a másik személyiségét is. Néhány perc beszélgetés után érzékelhető, ha elég kifinomult vagy e téren. 
Ha nem, akkor javasolnám a rendszeres meditációt :-)

folyt. köv.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Lábléc nézete