joghurt

Bizonyára elolvastad már a Májkúra című előző bejegyzést, mely ízelítőt adott arról, hogy miért jó odafigyelni néha az étkezésre. Voltak táplálkozási javaslatok és ellenjavaslatok is bőven, viszont kevés recept arra, hogy mit is lehetne tulajdonképpen fogyasztani.

Szenvedés

Már gyerekkorom óta többször fájt a fejem, illetve kapott el az ásítás, könnyezés, hányinger, és migrénes fájdalom. Ilyen esetekben mi a legkényelmesebb? Hát a fájdalomcsillapító.. ezzel éltem elég sokáig, de hát tudnivaló, hogy az csak a tüneteket kezeli, az okokat nem. És ez ment éveken keresztül, amíg...
rá nem jöttem, hogy lusta a májam, avagy az epehólyag nem termeli rendesen az epét! 

Mi az eredmény egy jó kajálás után? Netán egy stresszesebb nap, egy álmatlan éjszaka mit válthat ki?
Hát az epekrízist

Nem egy kellemes dolog, és nálam simán eltart az ilyen 3 órán keresztül, viszont másoktól akár fél napot (12 órát) is elrabolhat!

de jól néz ki... szalonna


immunrendszer - megfázásAz immunrendszerem sem valami erős, be kell vallanom, hogy az elmúlt években azt fedeztem fel, hogy 2 havonta csúnyán megbetegedtem (légcsőhurut, homloküreggyulladás), és az antibiotikumos kezelések sem álltak messze tőlem... Már csak legyintettem az olyan kijelentésekre, hogy "biztosan a tisztulási folyamatok része".

Ígyhát egyre jobban éreztem, hogy az étrendemen is kellene változtatnom... főleg hogy a gyulladásos betegségek egyik jelentős oka a táplálkozásra vezethető vissza.


Zöldségek nyersen

répa - murok
Visszaemlékezve gyerekkoromra, hát elég finnyás voltam az étkezés terén. Nem szerettem ezt, nem szerettem azt... a főtt karalábétól, sárgarépától (murok) és petrezselyemtől rosszul voltam :-) nem beszélve a spenótfőzelékről, a parajról... már a szaguktól émelyegtem és ahogy lehetett a konyhából mihamarabb elhúztam a csíkot.
- Egyszer ebéd közben rákérdeztem, hogy a murkot nyersen nem lehet megenni? Én úgy szeretem.
- Hogy gondolsz olyat? Itt van főve a húsleves mellé, tessék megenni. Ezt így szokták.
Ígyhát nyersen csak néha néha kaptam répát, főzés előtt...


Sütés, főzés

Sem Timi, sem én nem vagyunk konyhatündérek, néha főztünk, sütöttünk ezt-azt... így nem nehéz átállni más kosztra, más stílusra.
Nézegettem receptes könyveket: hagyományos konyha, wok-ban készült ételek, vegetáriánus koszt... valahogy egyik sem fogott meg, egyik sem motivált arra, hogy elővegyem a serpenyőt vagy a lábosokat és uccu neki láss csodát, főzzek és süssek. 


Inkább nyersen

Élő ételek könyve
Egyszer pedig egy könyvrendelésnél azt mondtam magamban, hogy megvásárolok egy nyers ételekről szóló könyvet, hadlám mi van abban. Nemcsak azért mert ez egy új hullám, meg ez a trendi, hanem mert tényleg változtatni szeretnék az étkezésemen, csak még azt nem tudom hogyan..
No meg is jött a könyv, Lénárt Gitta - Élő ételek könyve. Ezt tanulmányoztam heteken keresztül, amíg...

(folyt. köv.)



Tetszett a bejegyzés?
Oszd meg barátaiddal, vagy Like-old, és írj bátran megjegyzést! A hírlevelekre pedig ide kattintva iratkozhatsz fel (rövid, de tanulságos tanulmány üti a markod)...

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Lábléc nézete