Anthony de Mello - összegzés
Anthony de Mello - Összegzés, részlet a Forrás fakad című művéből:

Elképzelem, hogy egész napomat egy hegy tetején tölthetem, magányban...
milyen érzések kerítenek hatalmukba? ...
A magány összeszedettség: itt tudok igazán kapcsolatba kerülni önmagammal...
a teremtéssel...
és a léttel.

A magányon kívül szétszórt és töredezett vagyok. Ezért önmagammal kezdem a hegy tetején: megpróbálok - amennyire csak lehet - a testemre figyelni:
tartásomra ...
hogy jól érzem-e magamat,
vagy kényelmetlenül ...
milyen a hangulatom ...

Minden porcikámra figyelek:
minden egyes végtagomra ...
minden érzékszervemre...
minden belső szervemre ...
a ki- és belégzésemre ...
a tüdőm munkájára ...
a szívem ütemes dobogására ...
a véremre ...
az agyamra ...
és minden más életfolyamatomra ... az érzékeimre:
a látásomra ...
a hallásomra ...
izlelésemre ...
szaglásomra ...
tapintásomra ...
gondolkodásomra ...
akaratomra ...
emlékezésemre ...
érzéseimre ...

Mielőtt visszatérnék a hegytetőről, rátekintek a teremtett világra, és a szívembe zárom.

Szeretem az állatokat és a madarakat ...
a fákat ... a napot ...
a levegőt ... a felhőket ... a füvet ...
a hegyeket ... a folyókat ... a tengereket ...
a földet ... a csillagokat ... és a világmindenséget ...

Szeretem a szobát is, amelyben lakom ...
a bútorokat, amelyeket használok ...
a konyhát ... a tüzet ... és az élelmet ...
szeretem a frissítő vizet, amelyből iszom és amelyet az arcomra loccsantok ...

Szeretem a távoli forgalmat ...
az utakat ... a mezőket ... a gyárakat ...
a házakat ... a színházakat, üzleteket és éttermeket ...

Szeretem az embereket, akikkel ma találkozom, s mindegyiküket a szívembe zárom ...
szeretek minden embert, a világ bármelyik sarkában éljen is ...
és azokat is, akik a múltban éltek ...
meg azokat, akik az eljövendő évszázadokban fognak élni ...

mert a magányban megszerzem azt a tudatosságot és képességet, amely szükséges ehhez.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Lábléc nézete